ordetochboken

Bokrea, anyone?

In Böcker och sånt on 03 mars 2010 at 10:40

 

Foto: www.fotoakuten.se

Ja… Vad säger ni? Har den traditionella bokrean överlevt sig själv? Beställer ni böcker på nätet nu för tiden, eller struntar ni helt enkelt i rean och köper böcker när ni har tid, råd och lust?

Själv höll jag i ganska länge, tycker jag. De senaste åren iofs inte i fysisk bokhandel, men väl på nätet. I år är första gången det inte blev nån rea över huvud taget. Känns märkligt. Nästan lite vemodigt, men ändå okej. Högarna med olästa böcker tornar nämligen upp sig ganska så rejält i arbetsrummet just nu, och jag vet precis hur det blir om jag kastar mig ut bland reaböckerna: fler och högre boktravar med olästa böcker.

Vill ni läsa mer om rean? Titta här:

http://www.svb.se/nyheter/svag-f%C3%B6rsta-dag-f%C3%B6r-rean

http://www.dn.se/dnbok/bokrean-1.780511

Kommentera

